Annons:
Etikettställande-hund
Läst 4962 ggr
felzena
3/6/13, 8:24 PM

Har du en ställande hund?

Vilken ras har du? 🙂

Värd på jakthundar Medarbetare på hundar
~Ju mer man ser av människorna, desto mer uppskattar man sin hund~

Annons:
[Amandomoros]
3/12/13, 11:50 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Har en Hälleforsare, en tik på snart 8 år 🙂 Hon ställer främst älg och vildsvin men även grävling brukar vara av intresse

felzena
3/12/13, 11:54 AM
#2

Vad fin hund! Tycker verkligen om hälleforsare. :)

Värd på jakthundar Medarbetare på hundar
~Ju mer man ser av människorna, desto mer uppskattar man sin hund~

[Amandomoros]
3/12/13, 12:02 PM
#3

Tack :) Ja de är otroligt fina hundar!

felzena
3/12/13, 12:08 PM
#4

Har en granne som har en hälleforsare som är 13 år och de jagades med henne i höstas. :)

Värd på jakthundar Medarbetare på hundar
~Ju mer man ser av människorna, desto mer uppskattar man sin hund~

[Amandomoros]
3/12/13, 1:49 PM
#5

Kul att höra :) Började få lite ångest över att min lilla Raija ska fylla 8 år men om din grannes hund jagar vid 13 års ålder så har vi förhoppningsvis många jaktsäsonger kvar :)

felzena
3/12/13, 2:09 PM
#6

Ja, hoppas du och din hund måna fler jaktsäsonger tillsammans, vet du hur gammal hälleforsaren brukar blir? Har börjat också bli orolig när våran jämte som nyss fyllde 8 år, man har börjat märka på honom att han har blivit äldre fast hoppas att vi får några år till med varandra. :)

Värd på jakthundar Medarbetare på hundar
~Ju mer man ser av människorna, desto mer uppskattar man sin hund~

Annons:
[Amandomoros]
3/12/13, 2:19 PM
#7

Har aldrig haft en hälleforsare tidigare, men Raijas mor blev 14 år har jag för mig så de har nog tendenser att bli relativt gamla ändå :) Det är alltid lika tråkigt när man börjar märka av åldern på dem, men jag tror ändå att spetsar brukar bli ganska gamla :) Har släktingar som haft diverse olika spetsar och de flesta har blivit gamla och ändå varit väldigt pigga :)

[Doglovers]
3/12/13, 4:10 PM
#8

Roligt med inhemska raser. Hälleforsaren har väl inte så många år på nacken som ras…? Har själv aldrig jagat med en hälleforsare.

Vi använder oss av norrbottenspetsen. Den är ju känd som trädskällare men går man långt långt tillbaka i historien så var den allround jagande. Och det får den även vara hos oss. Vi har inte så mycke orre och tjäder att skryta med här😉

[Amandomoros]
3/12/13, 5:35 PM
#9

Har för mig att den blev erkänd som ras år 2000 så den är väldigt ny :) Norrbottenspetsar är otroligt fina hundar! :)

Hundjägarn94
4/23/14, 11:57 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Jag har en karelsk björnhund som heter Ville. Han jagar älg och grävling, men har intresse för björn och lo så jag hoppas det går att utveckla. Jättebra på att spåra är han också. Han är 8 år nu.

Upp till toppen
Annons: