Annons:
Etikettjakttillbehör
Läst 3905 ggr
AktivaSiri
3/28/13, 8:18 AM

Hundförarkläder

Vilka byxor och jacka/väst använder ni er av? Eller har ni vanliga jaktkläder?

Medarbetare på jakthundar.
Driver AktivaHunden.se

Annons:
[Doglovers]
3/28/13, 7:47 PM
#1

Vi handlar väldigt mycket jaktkläder på engelssons, ett postorderföretag som har bra, billiga och slitstarka kläder. Och grabben tänker skaffa vildsvinsbyxor för säkerhetens skull. Men det finns flera olika modeller och prisklasser. En del ska vara klumpiga och nästan känns som huggarbyxor.

Har du något bra tips på bra smidiga byxor till ett överenskomligt pris?

AktivaSiri
3/28/13, 8:12 PM
#2

Jag är väl inne på att satsa på en bra friluftsbyxa. Har idag vanliga jaktkläder men inser att de kommer bli för varma när jag ska börja gå med hunden.

Upptill blir det nog flera lager varav ett vindavvisande och sedan en väst för "hundsakerna".

Har tittat lite på pinewoodsbyxor, annars är jag väl inne på lundhags också. Men det primära blir väl att de sitter bra.

Medarbetare på jakthundar.
Driver AktivaHunden.se

[Amandomoros]
3/28/13, 8:35 PM
#3

Jag har flera olika ställ beroende på årstid eller om jag ska vara hundförare eller ej. Men vintertid brukar jag de allra kallaste av dagar använda ett ställ från Swedteam som jag aldrig fryser i :) på hösten brukar det bli ett tunnare ställ från Fjällräven oftast. Och ska man gå med hund så tar jag bara hundförarvästen från Pinewood över :) Har en ganska stor jaktgarderob, men det är skönt med valmöjligheter beroende på väder och vind :)

[RMSLiners]
4/2/13, 4:21 PM
#4

Har jaktkläder i alla lägen (syns på min Avatar också) köpta från Engelsons. Dock inte när vi ska ta en löprunda, då är det löparkläder som gäller.

Byxor
Tröja

Vizzla
4/3/13, 8:11 PM
#5

Har pinewoodställ, väldigt nöjd. Har muckboots stövlar - också nöjd och meidnalkängor som jag ännu inte använt då det varit för blött ute.

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

Upp till toppen
Annons: