Annons:
Etikettälgjakt
Läst 1596 ggr
AktivaSiri
8/19/14, 11:59 PM

Älgjakt 2014

Tänkte vi kan skriva uppdateringar hur det går för sin hund under jakten nu i höst.

För oss i de norra delarna av landet närmar det ju sig, bara två veckor kvar på måndag!

Medarbetare på jakthundar.
Driver AktivaHunden.se

Annons:
Vizzla
8/22/14, 8:54 AM
#1

Har ingen älghund men följer tråden ändå :)

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

AktivaSiri
8/22/14, 11:28 PM
#2

Härligt :)

Medarbetare på jakthundar.
Driver AktivaHunden.se

cattisa
8/23/14, 9:24 PM
#3

Vår jämthund är bara 5 månader nu, så det bli nog lite för tidigt för honom att vara med i år även om vi börjar jaga i oktober. Kanske på någon efterjakt i så fall. Men han tycker att alla älgspår luktar vansinnigt spännande!

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

AktivaSiri
8/24/14, 10:44 PM
#4

Kul :)

Det är nog ingen dum idé att låte honom spåra upp en skjuten älg om man har koll på spåret. :)

Medarbetare på jakthundar.
Driver AktivaHunden.se

Taxelina1
8/25/14, 2:02 PM
#5

Låt unghunden vara med och spåra lite och få rugga lite i pälsen om den andra hunden är vänligt inställd. En klöv kan alltid vara roligt att få släpa hem.

Hälsning från en stor djurvänCool

AktivaSiri
8/25/14, 2:23 PM
#6

Ja, rugga älgen brukar de verkligen gilla!

Medarbetare på jakthundar.
Driver AktivaHunden.se

Annons:
AktivaSiri
9/17/14, 4:22 AM
#7

Har inte kunnat jaga något ännu men till helgen är det dags! 

Sedan ser det ut som att jag kan jaga varje helg fram tills kvoterna är fyllda eller säsongen tar slut 😎 Så jag hoppas hunden gör framsteg under säsongen!

Medarbetare på jakthundar.
Driver AktivaHunden.se

Taxelina1
9/19/14, 10:24 AM
#8

Här börjar inte säsongen förrän i oktober. Men vi kan nog tyvärr inte släppa våra hundar längre då vi har ett vargpar som stadigt visar sej nu. Troligen är det trångt uppe i bergen så dom här bildar revir nere på slätten, tyvärr. men vi ska se hur det går att banda med hundarna.

Hälsning från en stor djurvänCool

AktivaSiri
9/19/14, 2:18 PM
#9

tråkigt att inte kunna släppa hundarna, hoppas det kan gå bra att köra dem i lina.

Medarbetare på jakthundar.
Driver AktivaHunden.se

Wenniz
9/21/14, 3:14 PM
#10

Min hund är riktigt fin i kroppen, inte kan man tro att hon för ca 6 månader sedan genomförde en ryggoperation! Gjorde beslutet i Fredags att hon ska få hänga med på Jakt, så spåra ska hon i alla fall få göra. (jag jagar inte utan vi lånar ut henne och vi har fått ok från både veterinär och rehab tränare)

  • Nederlandse Kooikerhondje & Australian Cattledog -
AktivaSiri
9/22/14, 9:31 PM
#11

Kul det :)

Jag jagade helgen som var, dessvärre får jag inte gå med hund i ena jaktlaget då de har jaktlagshundar. Lite tråkigt.. Men får ju gå i andra laget så lär väl bli mer jakt där efter uppehållet.

Inget skjutet blev det heller, så av den anledningen lär det bli jakt i båda lagen efter uppehållet så man hinner fylla på frysen lite innan all fokus läggs på hunden!

Medarbetare på jakthundar.
Driver AktivaHunden.se

fridaas
10/26/14, 9:17 AM
#12

Min hund är egentligen ingen jakthund, rädd som hon är. Men förra helgen fick hon följa med sambon ut som stöthund. Och hon va så duktig! Förra året sprang hon hem så fort det knakade till lite i skogen, men inte denna gången. Hon sprang 30m rundor kring sambon. Stötte fram ko med dubbelkalv och sen en pinntjur som blev skjuten. Visst höll hon på att skita ner sig när det small, men hämtade sig fort. Blev eftersök på tjuren som gick in 80m i en plantering. Skytten visade var den hade gått in, men hunden vägrade gå där, så sambon trodde först att hon var rädd efter smällen först och försökte "dra" med henne, tillslut gav han sig och lät henne gå som hon ville (var inget blod på platsen), så hon gick tre meter mer åt sidan och vinklade ner och gick direkt på den. Är så stolt över henne över de framsteg hon gjort och hon tyckte det var riktigt kul med (förutom smällen då).

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Taxelina1
10/27/14, 8:18 PM
#13

#12 Vilken toppen hund ni har 😃

Hälsning från en stor djurvänCool

Annons:
Upp till toppen
Annons: