Annons:
Etikettälgjakt
Läst 1078 ggr
Taxelina1
2014-10-14 13:41

älgjakt

Hallå allihop Har det blivit någon älg för er? Här blev det en kviga i ena jaktlager och en udda 13 taggare i det andra. Allt har gårr jättebra. Tyvärr har vi inte kunnat släppa våra älghundar då det var för osäkert på grund av varg. Men dom har bandat lite och släppt på dö sök så dom fick jobba lite ändå.

Hälsning från en stor djurvänCool

Annons:
AktivaSiri
2014-10-14 15:46
#1

Har dessvärre inte kunnat jaga så mycket jag önskat pga jobb. Sedan har jag inte heller fått jaga med hund i ena laget. Så hunden har bara fått en jaktdag såhär långt :/ Då blev det inget alls.

Medarbetare på jakthundar.
Driver AktivaHunden.se

Taxelina1
2014-10-15 19:43
#2

Eländigt när jobbet inkräktar för mycket på fritiden :)

Hälsning från en stor djurvänCool

Vizzla
2014-10-18 17:09
#3

Vi har fått rätt bra med älgkött. Tyvärr har jag inte skjutit nån själv. Fick se en stor älgtjur sist som gick förbi mitt pass.
Har blivit inbjuden till tjejjakt nästa helg :)

Hur funkar d i områden med varg? Går d att jaga alls? Hur ser älgtilldelningen ut? Tar vargen många älgar och hotar de jägare eller är d skygga? Jag tycker vargar är läskiga.

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

AktivaSiri
2014-10-18 20:18
#4

Har inte varg i våra områden, men har läst om ett par områden i drabbade regioner som får ställa in jakten så det är klart att de "drabbas".

Medarbetare på jakthundar.
Driver AktivaHunden.se

AktivaSiri
2014-10-18 20:21
#5

Har själv haft en härlig dag i skogen, inget skjutet för mig eller hunden. Men en passkytt fick skjuta en udda 8 taggare.

En underbar dag i skogen!

Medarbetare på jakthundar.
Driver AktivaHunden.se

Upp till toppen
Annons: