Annons:
Etikettövrigt
Läst 1444 ggr
Vizzla
9/9/15, 6:47 PM

DJurens rätts senaste antijaktpropaganda

Är det fler som reagerar på Djurens rätts antijaktkampanj just nu? De skriver att "nu börjar skjutattackerna på älgarna och deras ungar…. skadeskjutningar sker ofta… jakt bedrivs året runt, dygnet runt och djuren plågas…." Länk: https://www.facebook.com/djurensrattstockholm/photos/a.620652774617168.1073741826.242262562456193/1167264943289279/?type=1&fref=nf&pnref=story

Herregud så många felaktiga påståenden i ett och samma meddelande. Snacka om att hetsa upp folk…

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

Annons:
Taxelina1
9/12/15, 9:41 AM
#1

#0 Men vad är det för folk som sitter där?

Hjärntvättade folk som fastnat i djurensrätts sekt och som sväljer allt med hull och hår som sägs inom deras väggar. Och allt som sägs där är deras sanning…

Kanske dags att granska den organisationen i sömmarna. För finns det någon som helst sanning i det dom skriver? Djurens ungar, bäbisar och så vidare. Dom lever i en bubbla…I mina ögon skulle dom bli liiiiite mer trovärdigare om dom lärde sej lite om djuren först.

För några år sedan gjorde vår lokaltidning ett reportage angående älgjakten. Efter det hörde man inte ett knyst från djurrättare.  Den handlade om vilket värde älgen hade i matväg och vad det inne höll jämfört med det importerade köttet som ligger i diskarna. Att viltköttet oftast är närodlat, klimatsmart, ekologiskt och miljövänligt.

Hälsning från en stor djurvänCool

Vizzla
10/18/15, 12:11 PM
#2

Ja jag undrar om man får sprida vad dynga som helst. Argumenterade med en kompis som tyckte att d spelar ingen roll att dom sprider felaktigheter - dom ha rrätt ändå…

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

Taxelina1
10/22/15, 9:46 AM
#3

Tyvärr har "stadsmänniskan" kommit så långt från natur och landsbyggd att dom inget vet. Och då slukar dom det medierna spottar ur sej. Och det medierna får ur sej är ledsamt nog precis likadant. Skulle inte säga något om dom först läste på och visste vad dom talar om.

Det är som senaste avsnittet på "Mitt i Naturen". Det var otroligt många fakta fel, men folk som såg programmet svalde det med hull och hår. När dom sedan blev rättade på fb, så plockade dom bort dom kommentarerna. Jag gav dom rådet att göra en uppföljare där djurhållare och landsbyggds boende får berätta om sin syn på detta.

En annan gång när jag tittade, så hade en joggare satt in en film där han filmade en MYCKET ilsken älgko. Hon visade med alla tecken att joggaren gjorde bäst i att försvinna, men då går den idioten ännu närmare. Hon strök öronen slickat bakåt, visade ögonvitorna och slog med framklövarna mot honom. När dom visade filmen så trodde jag givetvis att dom skulle säga några varningens ord…men det dom gör är att skratta åt allt i stället. Jag blev chockad faktiskt. Vi måste lära oss att läsa av våra vilda djur och förstå att dom faktiskt är vilda.

Tittade på ett veterinär program nu. Dom skulle fånga en visent kalv. Där talade dom om hur farliga visenten är. Vilket är bra och seriöst.

 Det talas om en framtida utplantering av visent och  då talas det även om hur trevliga och skygga dessa djur är. Varför kan folk inte hålla sej till fakta och sanning för? Talade med en biolog som jobbat med detta projekt. Hen sa, att var det något djur hen absolut inte ville träffa i naturen så var det visent.

Kanske blev liiite OT på slutet🤔

Hälsning från en stor djurvänCool

vallhund
10/24/15, 12:55 PM
#4

' animals,fur,help,peta,photoshop,protesting,shouting,yelling

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Vizzla
11/12/15, 5:31 PM
#5

Haha ja ibland känns det ju så. Tråkigt dock då jag gärna stödjer alla föreningar som vill bidra till att göra det bättre för djuren.

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

vallhund
11/12/15, 6:05 PM
#6

För ett par år sedan var det stora rubriker eftersom PETA krävde att varumärket Jägemeister skulle döpas om. 

Var får dom allt ifrån?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
Upp till toppen
Annons: