Vad ger du för foder?
Hej! Som rubriken lyder - Vad ger du din hund/hundar för foder? Ändrar du på fodret/fodergivan under jakten? Varför har du just valt det fodret?
Värd på jakthundar Medarbetare på hundar
~Ju mer man ser av människorna, desto mer uppskattar man sin hund~
Min gråhund får torrfodret Purizon och nu försöker jag vänja in henne på råkött och Vom og Hundemat (hon har tidigare kräkts av rå föda, men nu går det ganska bra - vänjer in väldigt sakta och ger lite annat samtidigt så att magen får mer att arbeta med). Dessa foder ger jag dels för att de ska vara ganska bra, och dels för att hon äter bra av dem (hon har tidigare haft perioder då hon matvägrat).
Föräldrarnas golden retriever och finska stövare får torrfodret Doggy, och ibland färskfodret Fodax. Plus att jag brukar bjuda dem på lite av min hunds mat😉Mina föräldrar vill inte lägga ut så mycket pengar på hundmat, och för all del: billig hundmat har ju fungerat bra med alla andra hundar vi har haft. Fodax har de fått från min bror vars hund inte vill äta det. Jag ska försöka lura mina föräldrar att de också köper VoH till sina hundar, det blir ju inte så dyrt.
Tidigare fick jakthundarna burkmat under jakttiden, nu har det blivit färskfoder istället. Plus att de kan få gammal mat som legat i frysen ett tag.
V i ger sedan nån månad tillbaka Mush köttbullar. Vår ena hund har ju varit liten i maten, alltid, oavsett foder men detta slukar han! Vi ger inte mer vid jakt eftersom vi jagar så sällan men skulle det behövas så får de extra. Dessutom har vi alltid med ljummet vatten + att de får smaka av korven i skogen ;)
"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"
Blogg http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

Våra två får Nordic färskfoder, kyckling, hjärta och lite annat.
Att en viss sorts mat funkat alltid innebär ju inte att den är bra.. Det går åt mindre av bra mat eftersom kroppen kan tillgodose sig mer av näringen.
Skynda långsamt så går det fortare.
Vi ger torrfodret Sportsman's Pride till våra hundar. Jag ökar inte fodergivan om det inte behövs utan går hellre upp på en sort med mer energi.
Medarbetare på jakthundar.
Driver AktivaHunden.se
Vi ger Proplan puppy sensitive just nu då han har haft känslig mage när han var liten (nu 9 mån) Sedan får han rått kött av alla slag bla. Maukas korvar , råa ben av hare och much köttbullar. Burkmat bla. Pedigree (sällan) och Hau Hau (95% kött). Snart övergår vi till profine högst antagligen. Under jakt säsongen får han äta hög energi halt o resten av åre normal energi.
När jag hade mina hundar fick de Magnusson Meat & Biscuit och det fungerande suveränt på båda vovvarna som höll hullet superbra. Jag gav även en del inälvsmat till dem.
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!