Har du en stÀllande hund?
Vilken ras har du? đ
VÀrd pÄ jakthundar Medarbetare pÄ hundar
~Ju mer man ser av mÀnniskorna, desto mer uppskattar man sin hund~
Vad fin hund! Tycker verkligen om hÀlleforsare. :)
Tack :) Ja de Àr otroligt fina hundar!
Har en granne som har en hÀlleforsare som Àr 13 Är och de jagades med henne i höstas. :)
Kul att höra :) Började fÄ lite Ängest över att min lilla Raija ska fylla 8 Är men om din grannes hund jagar vid 13 Ärs Älder sÄ har vi förhoppningsvis mÄnga jaktsÀsonger kvar :)
Ja, hoppas du och din hund mÄna fler jaktsÀsonger tillsammans, vet du hur gammal hÀlleforsaren brukar blir? Har börjat ocksÄ bli orolig nÀr vÄran jÀmte som nyss fyllde 8 Är, man har börjat mÀrka pÄ honom att han har blivit Àldre fast hoppas att vi fÄr nÄgra Är till med varandra. :)
Har aldrig haft en hÀlleforsare tidigare, men Raijas mor blev 14 Är har jag för mig sÄ de har nog tendenser att bli relativt gamla ÀndÄ :) Det Àr alltid lika trÄkigt nÀr man börjar mÀrka av Äldern pÄ dem, men jag tror ÀndÄ att spetsar brukar bli ganska gamla :) Har slÀktingar som haft diverse olika spetsar och de flesta har blivit gamla och ÀndÄ varit vÀldigt pigga :)
Roligt med inhemska raser. HÀlleforsaren har vÀl inte sÄ mÄnga Är pÄ nacken som ras� Har sjÀlv aldrig jagat med en hÀlleforsare.
Vi anvĂ€nder oss av norrbottenspetsen. Den Ă€r ju kĂ€nd som trĂ€dskĂ€llare men gĂ„r man lĂ„ngt lĂ„ngt tillbaka i historien sĂ„ var den allround jagande. Och det fĂ„r den Ă€ven vara hos oss. Vi har inte sĂ„ mycke orre och tjĂ€der att skryta med hĂ€rđ
Har för mig att den blev erkÀnd som ras Är 2000 sÄ den Àr vÀldigt ny :) Norrbottenspetsar Àr otroligt fina hundar! :)