Jakthundar iFokus

Jakthundar

Etikett: stÀllande-hund
LĂ€st 4962 ggr
felzena
1

Har du en stÀllande hund?

Vilken ras har du? đŸ™‚

VĂ€rd pĂ„ jakthundar Medarbetare pĂ„ hundar
~Ju mer man ser av mÀnniskorna, desto mer uppskattar man sin hund~

[Amandomoros]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har en HĂ€lleforsare, en tik pĂ„ snart 8 Ă„r đŸ™‚ Hon stĂ€ller frĂ€mst Ă€lg och vildsvin men Ă€ven grĂ€vling brukar vara av intresse

felzena
0

Vad fin hund! Tycker verkligen om hÀlleforsare. :)

[Amandomoros]
0

Tack :) Ja de Àr otroligt fina hundar!

felzena
0

Har en granne som har en hÀlleforsare som Àr 13 Är och de jagades med henne i höstas. :)

[Amandomoros]
0

Kul att höra :) Började fÄ lite Ängest över att min lilla Raija ska fylla 8 Är men om din grannes hund jagar vid 13 Ärs Älder sÄ har vi förhoppningsvis mÄnga jaktsÀsonger kvar :)

felzena
0

Ja, hoppas du och din hund mÄna fler jaktsÀsonger tillsammans, vet du hur gammal hÀlleforsaren brukar blir? Har börjat ocksÄ bli orolig nÀr vÄran jÀmte som nyss fyllde 8 Är, man har börjat mÀrka pÄ honom att han har blivit Àldre fast hoppas att vi fÄr nÄgra Är till med varandra. :)

[Amandomoros]
0

Har aldrig haft en hÀlleforsare tidigare, men Raijas mor blev 14 Är har jag för mig sÄ de har nog tendenser att bli relativt gamla ÀndÄ :) Det Àr alltid lika trÄkigt nÀr man börjar mÀrka av Äldern pÄ dem, men jag tror ÀndÄ att spetsar brukar bli ganska gamla :) Har slÀktingar som haft diverse olika spetsar och de flesta har blivit gamla och ÀndÄ varit vÀldigt pigga :)

[Doglovers]
1

Roligt med inhemska raser. HÀlleforsaren har vÀl inte sÄ mÄnga Är pÄ nacken som ras
? Har sjÀlv aldrig jagat med en hÀlleforsare.

Vi anvĂ€nder oss av norrbottenspetsen. Den Ă€r ju kĂ€nd som trĂ€dskĂ€llare men gĂ„r man lĂ„ngt lĂ„ngt tillbaka i historien sĂ„ var den allround jagande. Och det fĂ„r den Ă€ven vara hos oss. Vi har inte sĂ„ mycke orre och tjĂ€der att skryta med hĂ€r😉

[Amandomoros]
1

Har för mig att den blev erkÀnd som ras Är 2000 sÄ den Àr vÀldigt ny :) Norrbottenspetsar Àr otroligt fina hundar! :)

HundjÀgarn94
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en karelsk björnhund som heter Ville. Han jagar Àlg och grÀvling, men har intresse för björn och lo sÄ jag hoppas det gÄr att utveckla. JÀttebra pÄ att spÄra Àr han ocksÄ. Han Àr 8 Är nu.