Jag måste ju presentera mig!
Hej på er alla jakt-intresserade människor!
Jag heter Emelie och är ny Medarbetare här på sajten, så mig kommer ni se mycket av framöver. Jag är långt ifrån någon jakt-guru, jag är faktiskt i stort sett grön när det gäller detta ämne, men jag lär mig fort och försöker lära mig så mycket som möjligt varje dag! 😃 Mitt intresse för jakt började faktiskt för ca 3 veckor sedan när jag fick hem mina två adopterade hundar från Ungern. Jag upptäckte fort att det är mycket jakthund i dessa och där väcktes mitt intresse för jakt! Det verkar ruskigt roligt, så nu väntar jag bara på att försöka hitta någon som jag kan hänga på ut i vår, så jag får se hur det går till live också!
Mina 2 hundar heter Guszti och Rocky, och är troligtvis bröder. Ca 8 månader gamla. Ingen vet exakt vilka raser de har i sig, men jag har gissat mig fram till att det troligtvis är Beagle/Pointer/Jaktlabrador blandningar. Men som sagt, man kan aldrig veta!
För övrigt är jag en glad tjej som bor i västerort i Stockholm, är lycklig samboende med min kära pojkvän och jobbar som bartender och barista. Framtidsplaner är att skaffa barn och söka in till polishögskolan även om min högsta dröm är att jobba med djur i slutändan.
Jag är diagnostiserad ADHD med drag av asperger, lätt social fobi och dessutom borderline, så skulle jag någon gång snäsa till, låta otrevlig, "försvinna" från iFokus under en period eller liknande så har ni troligtvis förklaringen där.
Men var inte rädda, jag är en mycket snäll och go tjej som vill allas bästa! 🙂
Är det något, vad som helst så är det bara att höra av sig till mig. Jag svarar på det mesta.
Tjingeling!
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
Jättefina vovvar!
Jag bor själv i mitten av tensta/hjulsta/spånga och har en spansk gatuhund som jag kör viltspår med =)
Nu ska jag få barn i höst så jag kanske inte själv kommer ut på så många jakter i år, men i de bästa av världar så kanske det hinns med och då hade det varit skoj med en jaktkamrat =)
Själv har jag examen men äger inget vapen än och har aldrig skjutit något själv utan bara hängt med på jakter där andra har fått något skjutet. Hunden har aldrig varit med på jakt hittills. Så vi är väl egentligen ganska gröna här med men har kompisar som jagar.
Men ja, jag skaffar mig gärna fler kontakter i närheten att jaga med eller bara träna hund med, kan ju va skoj =)