Håller du på med älgjakt?
Hej, som rubriken lyder - håller du på med älgjakt?
Själv är de den jakten jag håller på med och tycker att det är roligt och spännande på samma gång. 🙂
Värd på jakthundar Medarbetare på hundar
~Ju mer man ser av människorna, desto mer uppskattar man sin hund~

Min sambo jagar men en kompis och hans hund, en jämte.
Skynda långsamt så går det fortare.
Okej, går det bra för din sambo i jakten? 🙂

Ja änsålänge. Förra året som var hans första fällde han 3 vildsvin så det är inte så illa. Nån älg blev det dok inte.
Skynda långsamt så går det fortare.
Vi fick lite bonusälgar den här säsongen. Tre trafikskadade som det gick att ta reda på.
Annars använder vi norrbottenspets till klövvilt här nere. Dom kräver inte så stora marker.
Har precis börjat jaga förra året så jag har mycket att lära. Är med i ett älgjaktlag. Har ingen älghund men två taxar som ska få jaga hare när jag tagit klass 2.
"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"
Blogg http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf
Jag jagar inte älg men sambon gör det samt även hjort.
Renodlad älgjakt brukar det bli för min del den första älgjaktsveckan, men sen brukar det bli hundjakt med mer fokus på vildsvin och hjort 🙂
Vad kul med lite älgjägare här! :)
Jag jagar älg och håller på att träna min jämthundsvalp.
Medarbetare på jakthundar.
Driver AktivaHunden.se
Går det bra i träningen för er? :)
Den äldsta nobsen har skött sej bra som vanligt. Den yngre som var lite osäker förra året fick 2 kalvar den här säsongen. Vi tränade henne på att ställa grävling och det gjorde susen😉 Säsongen som kommer har vi ytterligare en unghund att jaga in vilket alltid är jätte spännande.
Det går framåt, om det går bra eller ej kan jag inte riktigt svara på då det är min första jakthund :p
Men följer man efter henne så går hon ju nästan i älgspår hela tiden :)
Medarbetare på jakthundar.
Driver AktivaHunden.se
Nej, men har varit med någon gång vid älgjakt och hoppas kunna gå med till hösten. Min hund används vid älgjakt, tyvärr letar hon inte upp och får ståndskall (fick antagligen någon smäll av en älg under första jaktsäsongen, innan dess hade hon skällt på älg och visat sig lovande), men hon får vara med för att hon är duktig på att spåra skjutna älgar (första älgen hon stötte på var en skjuten som hon spårade upp, jag var så fascinerad av att hon helt instinktivt lyckades spåra upp den, hon var runt 7 månader gammal då om jag minns rätt). Jag vill vara med och se henne arbeta, även knäppa lite djur och natur med kameran😉.
12. Hoppas det kommer gå bra i framtiden och roligt att hon följer älgspår, det är ju positivt! 🙂
#13 Okej, men det är ju bra att hon är duktig på att spåra och hoppas du får några fina bilder! 🙂