Annons:
Etikettapportering
Läst 1432 ggr
AnneN
2/26/14, 11:40 AM

Kurs i vår & jaktprov i höst?

Jaha ja då har jag anmält mig och Valle till våran första kurs i SSRK's regi 🙂 Blir kursen Lydnad & Apportering som startar senare i vår.

Målet är att vi ska kunna starta på vårat första B-prov i höst (redan nervös 😛)

Just nu läser jag en mycket lärorik och inspirerade bok i ämnet, http://apporteringtillvardagochfest.se/, så träningen är så smått påbörjad med hjälp av de övningar som finns i boken.

Vad tror ni kommer vi vara redo för jaktprovsstart i höst?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Annons:
AktivaSiri
2/26/14, 7:52 PM
#1

Det är ju bara att prova :) Går det så går det!

Tänkte prova att köra viltsspår med min jämthund under sommaren. Ska bara fixa tävlingslicensen för oregistrerad hund.

Medarbetare på jakthundar.
Driver AktivaHunden.se

Taxelina1
3/1/14, 8:59 PM
#2

Jag har anmält mej till en eftertraktad eftersöks kurs. Det ska bli väldigt intressant. Kul att aktivera hundarna utanför jaktsäsongen.

Hälsning från en stor djurvänCool

AktivaSiri
9/17/14, 4:47 AM
#3

#0, hur har det gått för dig?

Medarbetare på jakthundar.
Driver AktivaHunden.se

AnneN
9/17/14, 12:04 PM
#4

#3 Jo det har gått över förväntan 🙂
Har startat på 2 jaktprov i höst, det första bröt jag redan efter 1:a momentet (vattenmarkering) pga att han knallade, gick ur hand och var allmänt en lycklig labbe som såg vatten, fåglar och folk.

Prov nr 2 var endast 2 veckor senare, med hjälp av mamma och hennes sambo så hade vi intensivtränat stadga vid skott och vatten. Resultatet blev ett 2:a pris 😃 Hade han inte tjutit på passiviteten hade vi fått 1:a priset.

Nu siktar vi på 1:a priset nästa säsong och finslipar momenten och jobbar hårt på att få till passiviteten tills dess.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

AktivaSiri
9/17/14, 4:36 PM
#5

Härligt 😃 Hoppas det fortsätter lika bra!

Medarbetare på jakthundar.
Driver AktivaHunden.se

Upp till toppen
Annons: