Annons:
Etikettträning-och-aktivering
Läst 1658 ggr
Zofia89
2016-02-16 10:34

Hur aktivera henne?

Har en tysk wachteltik på drygt 4 år hos mig när ägaren är på resa. Har haft henne mycket sedan hon var typ 1år så detta är typ hennes andra hem. Ofta har jag både henne och hennes mamma men pga att jag i december var på fotledsoperation klarar jag inte båda hundarna just nu, de är ett kaos ihop 😂 Ägaren brukar säga att om man bara har ena har man 1 hund men har man båda har man 10, vilket jag tycker beskriver dem ganska bra ☺ Denna härliga 4 åring har alltid varit överenergisk. Men jag börjar bli irriterad på att hon kräver min uppmärksamhet hela tiden, slickar frenetiskt på mina kläder och händer samt juckar ibland… Hon slutar jucka när jag säger till, slickar gör hon inte länge om jag ignorerar det, men att gå omkring rastlös och gnälla gör mig galen! Hon verkar lite stressad men ändå inte :/ Tips på hur jag kunde trötta ut henne både fysiskt och mentalt? Jag kan inte gå i skogen pga min opererade fot och jag vågar heller inte ha henne lös annat än korta stunder på gården. Bor på landet och det är så mycket viltspår överallt som hon rusar iväg för om hon får tillfälle. När hon är lös kastar jag alltid boll eller nåt och håller hennes uppmärksamhet till 100%. Superlånga promenader är inte heller något jag klarar ännu. Ägaren jagar aktivt med hundarna när det är säsong så jakten är en stor del av deras liv.

Annons:
Zofia89
2016-02-16 10:55
#1

Tuggben har hon också att hålla på med men med det gör hon så att hon kan stå i ett hörn i 5min och gömma det under en massa saker hon hittar, så kommer hon till mig och tycker att jag ska "hitta" benet och när jag plockar fram det blir hon överlycklig, tar det och går och gömmer det på ett nytt ställe för att igen komma gnällande till mig och sedan springa till platsen för att visa att jag ska "söka" benet :,D Har trott att det är vi människor som ska gömma saker för hunden att söka men denna hund svänger på leken 😊

Zofia89
2016-02-21 09:32
#2

Ingen som har tips??😕

Upp till toppen
Annons: